El proper 13 de maig, els alumnes de l'Institut de Cadaqués, assistirem a la representació d'un dels millors musicals creats al llarg de la història. Cal per tant, que ens preparem i que n'aprenguem una mica més. Per això us deixo una sèrie d'activitats.

martes, 5 de mayo de 2015

"L'Himne dels Pirates" del musical Mar i Cel

"L'himne dels Pirates" és l'escena més coneguda degut a l'espectacularitat de la posada en escena, la bellesa de la melodia i l'espectacularitat de la instrumentació.
Mira i escolta el vídeo i fes les següents activitats:


lletra /

El mar és com un desert d'aigua,
no té camins ni té senyals;
El mar és un desert d'onades,
una lluita sorda i constant;
és el mar la nostra terra ferma
on vivim arrelats en el vent.

Les veles s'inflaran,
el vent ens portarà
com un cavall desbocat per les ones.

El sol és el senyor del dia,
la lluna és reina de la nit;
però la reina ens dorm a les veles
i al matí no es pot amagar;
aleshores ens fa de bandera
i el sol vol fer-se enrere i fugir.

Les veles s'inflaran,
el vent ens portarà
com un cavall desbocat per les ones.

El mar serà tot per nosaltres,
ja som senyors i reis del mar;
tots voldran fugir de la lluna
que flameja al nostre estendard;
però per a ells no hi haurà pietat,
perquè Al·là ens ha volgut triomfants.

Les veles s'inflaran,
el vent ens portarà
com un cavall desbocat per les ones.

I arribarà el dia de glòria,
quan ja no quedin cristians,
que cantarem la gran victòria
dels fidels valents fills d'Al·là.
I aquest mar estimat serà nostre,
serà el mar dels germans musulmans.

Les veles s'inflaran,
el vent ens portarà
com un cavall desbocat per les ones.

1. Segueix la lletra mentre escoltis la cançó i després dibuixa l'estructura. (Introducció, tema A, B... tornada)

2. Observa que el tempo va canviant. Descobreix amb un metrònom quin tipus de tempo hi ha a cada fragment.

3. Durant l'execució de la cançó trobem fragments solistes, de cambra i corals. Assenyala en quin moment es produeix cada un d'ells.

4. Digues quins instruments acompanyen als cantants. Hi ha algun instrument que et cridi l'atenció? 

5. En quin compàs està escrita la cançó.

6. Hi ha varis fragments en els quals trobem l'estructura de pregunta-resposta. Assenyala'ls

7. D'entre les tessitures corals que coneixes (soprano, contralt, tenor i baix), digues quina o quines no apareixen.

8. Defineix monodia i polifonia. Posteriorment, digues quins són els fragments polifònics i quins són monòdics.

No hay comentarios:

Publicar un comentario